英語の文章ドリル 20240112 15:00

今回のドリル

一言英語 : 音楽を共有する喜び

英語

Music is the universal language that brings joy and connects people.

日本語

音楽は喜びをもたらし、人々を繋げる普遍的な言語です。


英語の長文 : 家族と音楽の絆

英語

Music has always been a bonding experience in my family. From singing together at home to attending concerts, we have created countless memories through our shared love for music. It reminds us of the importance of cherishing time with our loved ones and finding joy in the simplest of moments.

日本語

音楽は私の家族において常に絆を深める経験でした。家で一緒に歌ったり、コンサートに参加したりと、私たちは音楽への共通の愛を通じて無数の思い出を作りました。音楽は私たちに大切な人との時間を大切にすることや、最も単純な瞬間から喜びを見つけることの重要性を思い出させてくれます。