英語の文章ドリル 20231029 17:00

今回のドリル

一言英語 : (音楽が苦手な人にアドバイス)

英語

Music is the medicine of the mind. (キーワード: 音楽, 世話)

日本語

音楽は心の薬です。


英語の長文 : 音楽の力

英語

Music has the power to soothe our souls, uplift our spirits, and transport us to a place of pure joy. It can bring people together, transcend language barriers, and provide comfort in times of need. It has the ability to evoke emotions, create memories, and even heal our wounds. Music is a universal language that connects us on a deeper level, reminding us of our shared humanity and reminding us that we are not alone.

日本語

音楽には私たちの心を癒す力があり、私たちの意気を高め、私たちを純粋な喜びの場所に連れて行ってくれます。音楽は人々を一緒にすることができ、言語の壁を超え、必要な時には慰めを与えることができます。音楽は感情を呼び起こし、思い出を作り出し、私たちの傷を癒すことさえできます。音楽は私たちをより深いレベルでつなげる普遍の言語であり、私たちの共有の人間性を思い出させ、私たちが一人ではないことを思い出させてくれます。