英語の文章ドリル 20240112 14:00

英文問題: 市場とレシート


一言英語 : レシートをもらう時に使える一言

英語

"May I have a receipt, please?"

日本語

"領収書をいただけますか?"


英語の長文 : 忙しい市場での買い物

英語

In a bustling market, Sarah purchased various items from different vendors. She collected receipts and carefully placed them in her bag. At the end of the day, she sorted through the receipts to track her expenses. Sarah believed that keeping track of her spending was essential for managing her budget.

日本語

賑やかな市場で、サラは異なる売り手から様々な商品を購入しました。彼女は領収書を集め、丁寧にバッグにしまいました。終わりの日に、彼女は領収書を整理して支出を追跡しました。サラは支出管理のためにお金の使い方を把握することが重要だと考えていました。