英語の文章ドリル 20231003 05:00

今回のドリル

一言英語 : ランニングするときの一言

英語

When in doubt, go for a run.

日本語

迷ったらランニングを行う。


英語の長文 : ペットショップでの出来事

英語

I visited a pet shop yesterday and had the most amazing experience. As soon as I walked in, I was greeted by a chorus of barks and meows. The shop was filled with various animals, from playful puppies to curious kittens. I spent hours exploring every corner and interacting with the adorable creatures. The staff was incredibly knowledgeable and passionate about the well-being of the animals. They patiently answered all my questions and provided helpful advice. I even had the chance to hold a baby bunny in my hands. It was a memorable day spent surrounded by the love and joy of pets.

日本語

昨日、ペットショップに行って最も素晴らしい経験をしました。入店するとすぐに、吠え声と鳴き声の合唱で出迎えられました。ショップは、遊び心溢れる子犬から好奇心旺盛な子猫まで、さまざまな動物で溢れていました。私は数時間をかけて、すべての角を探索し、かわいい生き物と触れ合いました。スタッフは動物たちの幸福を心から大切にしていることが分かりました。彼らは忍耐強く私の質問に答えてくれるだけでなく、役立つアドバイスもくれました。私は手の中で赤ちゃんウサギを抱く機会さえありました。ペットたちの愛と喜びに囲まれた、忘れられない一日でした。