英語の文章ドリル 20230923 11:00

今回のドリル

一言英語 : トラブルシューティング (タブレット)

英語

If your tablet is not turning on, try charging it for a few hours.

日本語

タブレットが起動しない場合は、数時間充電してみてください。


英語の長文 : ペットショップでのトラブル

英語

Yesterday, I went to the pet shop to buy a hamster. When I got home, I realized that the cage I bought was too small. I called the pet shop and explained the situation. They were very understanding and allowed me to exchange the cage for a larger one. I appreciate their great customer service!

日本語

昨日、ハムスターを買うためにペットショップに行きました。家に帰ってきた時、買ったケージが小さすぎると気づきました。私はペットショップに電話をして状況を説明しました。彼らはとても理解してくれて、ケージを大きいものと交換することを許してくれました。彼らの素晴らしいお客様対応に感謝しています!