英語の文章ドリル 20230919 09:01

今回のドリル

一言英語 : 友達がペットショップに行った時にこの一言

英語

I couldn't resist adopting one more pet!

日本語

もう一匹のペットを飼わずにはいられなかった!


英語の長文 : ペットショップで友達が新しいペットを探す

英語

My friend, Sarah, loves animals and recently she decided to visit a pet shop to find a new pet. She was excited to see the different types of animals available and couldn't wait to make a furry friend. As she entered the pet shop, she was greeted by the sound of barking dogs and meowing cats. The shop was filled with cages of various sizes, each housing adorable animals waiting for their forever homes. Sarah carefully walked around, observing each animal and asking the shop owner about their personalities and needs. After spending some time with the cats, dogs, and even some small animals like hamsters and rabbits, Sarah finally found her perfect match - a playful and affectionate kitten. She couldn't help but fall in love with it and decided to adopt the kitten. Sarah's heart was full as she left the pet shop with her new furry companion, ready to give it a loving home.

日本語

私の友達のサラは動物が大好きで最近、新しいペットを探しにペットショップを訪れることにしました。彼女は様々な種類の動物がいるのを見るのが楽しみで、毛むくじゃらの友達を作るのも待ちきれなかったです。彼女がペットショップに入ると、吠える犬と鳴く猫の音で出迎えられました。ショップはさまざまなサイズのケージでいっぱいで、それぞれが永遠の家を待つ可愛らしい動物を収容していました。サラは注意深く歩き回り、それぞれの動物を観察し、ショップのオーナーに彼らの性格や必要なことについて尋ねました。猫や犬、ハムスターやうさぎなどの小動物たちと一緒に時間を過ごした後、サラはついに彼女にとって完璧な相手、遊び心のある愛情深い子猫を見つけました。彼女は思わずその子猫に一目惚れし、養子にすることを決めました。サラは新しい毛むくじゃらの仲間を連れてペットショップを出て、愛情に満ちた家を与える準備ができていました。