英語の文章ドリル1

問題1: シンプルな日常会話(小学生レベル)

難易度: やさしい(Easy)

英語:

My name is Emily. I have a dog named Max. He is brown and very friendly. I like to play with him in the park. We often go for walks together. Max likes to chase balls and fetch them. He is a smart dog. I love spending time with him.

日本語:

私の名前はエミリーです。私にはマックスという名前の犬がいます。彼は茶色でとてもフレンドリーです。私は公園で彼と遊ぶのが好きです。私たちはよく一緒に散歩に行きます。マックスはボールを追いかけて取りに行くのが好きです。彼は頭のいい犬です。私は彼と過ごす時間が大好きです。

 

 

 

 

問題2: 学校の友達について(中学生レベル)

難易度: 普通(Medium)

英語:

I have many friends at school. One of my best friends is Sarah. We have known each other since kindergarten. Sarah is kind, funny, and always helpful. We enjoy playing sports together during our free time. We often have sleepovers and watch movies. I am grateful to have Sarah as my friend.

日本語:

学校でたくさんの友達がいます。私の一番の友達の一人はサラです。私たちは幼稚園のころから知り合いです。サラは優しくて面白く、いつも助けてくれます。私たちは自由な時間に一緒にスポーツをするのが楽しいです。よくお泊り会をして映画を見ます。私はサラを友達に持てて感謝しています。

 

 

 

 

問題3: 旅行の計画(高校生レベル)

難易度: 難しい(Difficult)

英語:

I am planning a trip to Japan next summer. I have always wanted to visit Tokyo and Kyoto. In Tokyo, I want to visit the famous Shibuya crossing and explore Akihabara for its anime and electronics. In Kyoto, I am excited to see the beautiful temples and experience traditional tea ceremonies. I also want to try authentic Japanese cuisine like sushi and ramen. I hope my trip will be an amazing and memorable experience.

日本語:

来年の夏に日本への旅行を計画しています。私はずっと東京と京都に行きたいと思っています。東京では有名な渋谷の交差点を訪れ、アニメや電子機器で知られる秋葉原を探検したいです。京都では美しい寺院を見たり、伝統的な茶道を体験したりするのが楽しみです。また、寿司やラーメンなど本格的な日本料理も試してみたいです。私の旅行が素晴らしい思い出になることを願っています。

 

 

 

 

問題4: 環境問題について(大人向け)

難易度: 高度(Advanced)

英語:

Environmental issues are becoming increasingly urgent. Climate change, deforestation, and pollution are some of the major concerns. It is essential for individuals, governments, and businesses to take action to protect the planet. We can make a difference by conserving energy, reducing waste, and promoting sustainable practices. Investing in renewable energy sources and supporting environmental policies are crucial steps. Together, we can create a more sustainable future for generations to come.

日本語:

環境問題はますます緊急性を増しています。気候変動、森林伐採、そして汚染は主要な懸念事項です。個人、政府、企業が行動を起こして地球を保護することが不可欠です。私たちはエネルギーを節約し、廃棄物を減らし、持続可能な実践を推進することで変化をもたらすことができます。再生可能エネルギー源への投資や環境政策の支援は重要なステップです。共に、将来の世代のためにより持続可能な未来を創り上げることができます。