英語の文章ドリル 20241002 08:00


今回のドリル

一言英語 : カフェで歌うと気持ちが明るくなる時にこの一言

英語

Singing in a café brightens up my mood.

日本語

カフェで歌うと気持ちが明るくなる。


  までの

英語の長文 : The Joy of Singing in a Café

英語

On a chilly afternoon, there's something magical about walking into a cozy café filled with the aroma of freshly brewed coffee. As I take a seat by the window, I notice the soft music playing in the background. It inspires me to sing a little tune, just for myself. The vibrant atmosphere of the café, with people chatting and laughter echoing, becomes the perfect setting for my spontaneous performance. Singing in this intimate space not only lifts my spirits but also connects me with the moment, despite the outside climate being cold and gray. It’s a beautiful reminder that even a simple act like singing can bring warmth and joy, transforming a dreary day into something special.

日本語

寒い午後、温かいコーヒーの香りに包まれた居心地の良いカフェに入る瞬間は、何か魔法のようです。窓際に座って、背景で流れる柔らかな音楽に心を奪われます。それは私に少し歌を歌いたいと思わせます。人々が会話を交わし、笑い声が響くカフェの活気ある雰囲気は、私の気まぐれなパフォーマンスの完璧な舞台になります。この親密な空間で歌うことは、私の気分を高めるだけでなく、外の寒くて灰色の気候にもかかわらず、私をその瞬間に繋げてくれます。歌うことのシンプルな行為が、どれほど温かさと喜びをもたらし、陰鬱な日を特別なものに変えることができるかを思い出させてくれます。