英語の文章ドリル 20240329 13:00

一言英語 : 故郷を思う時

英語

Roots run deep like the plants we grow.

日本語

根は、私たちが育てる植物と同じように深く伸びている。

英語の長文 : 思い出の庭園 (Garden of Memories)

英語

In my hometown, surrounded by lush greenery, there lies a garden of memories. Each flower, each tree, whispers a story from the past, reminding me of where I came from. The rustling leaves echo the laughter of childhood, and the fragrant blooms carry the scent of home. Every visit to this garden rejuvenates my soul, grounding me in my roots and filling me with a sense of belonging.

日本語

郷里には、豊かな緑に囲まれた思い出の庭園が広がっています。 それぞれの花や木が過去からの物語をささやき、私がどこから来たのかを思い出させます。 木々がそよぐ葉は、子ども時代の笑い声を反響させ、芳香を放つ花々は、故郷の香りを運んできます。 この庭園を訪れるたびに、私の魂が再生され、私をルーツにつなぎ、居場所の感覚で満たされます。