英語の文章ドリル 20240327 22:01

一言英語: (曇りの日にこの一言)

英語

Don't let the gloomy weather defeat your spirit.

日本語

曇りの日でも、あなたの意気をくじくな。

英語の長文: 家族の力 (The Power of Family)

英語

When faced with challenges, it's the support and love of family that gives us strength. Family is the anchor that grounds us in times of uncertainty, the light that guides us in darkness. No matter how tough the battle may be, with family by our side, we never truly lose. Their unwavering presence reminds us that we are never alone, and their belief in us fuels our determination. In the face of defeat, it's the embrace of family that lifts us up and reminds us of our worth. Family is not just a bond of blood, but a bond of unwavering loyalty and love that transcends any obstacle.

日本語

困難に直面した時、家族のサポートと愛が私たちに力を与える。家族は私たちを不確かな時に地に足をつける錨であり、暗闇の中で私たちを導く光である。どんなに困難な戦いでも、家族が傍にいる限り、本当の負けはない。彼らの揺るぎない存在は、私たちが決して一人ではないことを思い出させ、彼らの私たちに対する信念が私たちの決意を鼓舞する。挫折の中で、家族の抱擁こそが私たちを持ち上げ、自らの価値を思い出させる。家族は血の繋がりだけでなく、どんな障害も超える堅い忠誠と愛の絆である。