英語の文章ドリル 20231004 23:02

今回のドリル

一言英語 : Family is everything.

英語

Family is everything.

日本語

家族はすべてです。


英語の長文 : The Importance of Family (家族の重要性)

英語

Family is the foundation of society, and it plays a crucial role in shaping our lives. Our family provides us with love, support, and guidance, helping us navigate through the ups and downs of life. They celebrate our successes, console us in times of sorrow, and stand by us through thick and thin. Family gives us a sense of belonging and identity, and it is where we learn important values such as respect, compassion, and responsibility. In a world that often feels chaotic, our family is our refuge, a safe haven where we can be ourselves without judgment. They are the people who know us best, who accept us for who we are, and who will always be there for us. The bonds we share with our family are precious and irreplaceable. They are the ties that bind us together, forming a strong and unbreakable connection. Family is not just about blood relations; it is about the love, care, and support we have for one another. In times of happiness and in times of adversity, our family stands by our side, offering strength and encouragement. They are our pillars of support, always ready to lend a helping hand. Family is more than just a group of people who share the same last name; it is a source of comfort, joy, and unconditional love. It is a reminder that no matter what challenges we face, we are never alone. Family is everything.

日本語

家族は社会の基盤であり、私たちの人生を形作る上で重要な役割を果たしています。家族は私たちに愛、支え、そして指導を提供し、人生の喜びと苦しみを一緒に乗り越える助けとなります。彼らは私たちが成功を祝福し、悲しみの時には慰め、困難な時には側に立ってくれます。家族は私たちに帰属心とアイデンティティを与え、尊敬、思いやり、責任といった重要な価値観を学ぶ場です。混沌とした世界の中で、家族は私たちの避難所であり、私たちが自分自身であることを受け入れてくれる場所です。彼らは私たちを最もよく知っている人々であり、私たちがどんな人間であっても受け入れてくれる存在であり、いつも私たちのそばにいてくれます。家族との絆は貴重でかけがえのないものです。それは私たちを結びつけ、強固で壊れないつながりを形成します。家族とは単なる血のつながりだけではありません。家族とはお互いに持つ愛、思いやり、そして支えが重要です。幸福の時も逆境の時も、家族は私たちのそばに立ち、力と励ましを与えてくれます。彼らは私たちの支えであり、いつも手を差し伸べてくれます。家族は同じ名字を共有する人々の集まり以上のものであり、安らぎと喜び、無条件の愛の源です。家族はどんな困難に直面しても、私たちは決してひとりではないことを思い出させてくれる存在です。家族はすべてです。