英語の文章ドリル 20230825 18:02

一言英語: 家族が空港で出発を待っている時に(When your family is waiting at the airport for departure)

英語

"Family is not an important thing. It's everything."

和訳

"家族は重要なものではない。それがすべてだ。"


英語の長文: 家族と一緒に空港へ行く(The Trip to the Airport with Family)

英語

As I sat in the car with my family, on our way to the airport, I couldn't help but feel a sense of excitement and anticipation. We were about to embark on a new adventure together, and the airport was the starting point of our journey. As we entered the bustling terminal, we navigated through the crowds, dragging our luggage behind us. The busy atmosphere was filled with the sound of announcements, the scent of coffee, and the sight of people hugging their loved ones goodbye. We made our way to the check-in counter, where we handed over our passports and received our boarding passes. From there, we proceeded to the security checkpoint, where we removed our shoes and electronics, and passed through the metal detector. Finally, we reached the departure gate, where we anxiously awaited the announcement of our flight. Being surrounded by my family, I felt a sense of comfort and happiness. Together, we were ready to explore new destinations, create lasting memories, and strengthen our bond as a family.

和訳

家族と一緒に車に乗って空港へ向かっている間、わくわくした気持ちと期待感を抱かずにはいられませんでした。私たちは一緒に新しい冒険を始めることになり、空港が旅程のスタート地点でした。賑やかなターミナルに入ると、私たちは人混みの中を鞄を引きながら進みました。忙しい雰囲気はアナウンスの音やコーヒーの香り、そして別れを告げる人々の抱擁の光景で満たされていました。私たちはチェックインカウンターに向かい、パスポートを手渡しし、搭乗券を受け取りました。それからセキュリティチェックポイントに進み、靴や電子機器を取り外し、金属探知機を通過しました。最後に、私たちは出発ゲートに到着し、私たちのフライトのアナウンスを待ちわびました。家族に囲まれていると、安心感と幸福感を感じました。一緒に新しい場所を探検し、思い出を作り、家族としての絆を深める準備ができました。