英語の文章ドリル 20240106 12:02

今回のドリル

一言英語 : 空港でヒロインと再会した時

英語

"I couldn't believe my eyes when I saw her again at the airport."

日本語

"空港で彼女に再会した時、目を疑いました。"


英語の長文 : 長旅の終わりにヒロインとの感動の再会

英語

As I stepped off the plane, the exhaustion from my long journey disappeared in an instant. There she was, standing at the airport, the sight of her bringing back a flood of memories. We locked eyes and time stood still as we rushed into each other's arms. It was a reunion filled with overwhelming joy and relief, as if all the distance and separation had only made our love stronger. The airport became a backdrop to our emotional embrace, and in that moment, I knew that no matter how far we were apart, we would always find a way back to each other.

日本語

飛行機から降りると、長い旅の疲れが一瞬で消えました。彼女が空港に立っていて、彼女の姿を見るだけで思い出がよみがえりました。私たちは目を合わせ、時が止まり、抱き合うように駆け寄りました。それは圧倒的な喜びと安堵に満ちた再会でした。距離や別れが私たちの愛をより強くするだけだったかのように。空港は私たちの感動的な抱擁の背景となり、その瞬間、私はどれほど遠く離れていても、いつでもお互いに戻る方法を見つけることができると知りました。