英語の文章ドリル 20240125 16:00

今回のドリル

一言英語 : 空港でインフルエンサーに出会った時の一言

英語

"Wow, it's amazing to see an influencer at the airport!"

日本語

"うわぁ、空港でインフルエンサーに会えるなんてすごい!"


英語の長文 : インフルエンサーが空港で人だかりを作る (The Crowded Airport)

英語

At the airport, there was a huge crowd gathering near one of the gates. As I approached, I saw that an influencer was taking photos and shooting videos with their entourage. People were eagerly watching and trying to take selfies with them. It was chaotic but also exciting to be in the midst of all the attention. The airport staff had to make special arrangements to ensure the influencer's smooth departure. It was a clear example of the impact and popularity that influencers have in today's society.

日本語

空港で、あるゲートの近くに大勢の人が集まっていました。近づくと、インフルエンサーが自分の仲間と一緒に写真や動画を撮っているのが見えました。人々は熱心に見ており、彼らとのセルフィーを撮ろうとしたりしました。混乱していましたが、注目の真っ只中にいることも興奮していました。空港のスタッフはインフルエンサーの円滑な出発のために特別な手配をしなければなりませんでした。これは、インフルエンサーが現代の社会で持つ影響力と人気の明白な例でした。