英語の文章ドリル 20231019 12:01

今回のドリル

一言英語 : 名前 (名前を言い忘れた時にこの一言)

英語

Sometimes, I forget people's names, but it doesn't mean I forget their worth.

日本語

時々、人の名前を忘れることがありますが、それは彼らの価値を忘れたわけではありません。


英語の長文 : 登山 (私が初めて登山に挑戦した時の体験)

英語

The first time I went mountain climbing, I was filled with a mix of excitement, fear, and determination. As I took each step, I could feel my body pushing through its limits and my mind conquering its doubts. When I reached the summit and saw the breathtaking view, I realized that the climb was not just about reaching the top, but also about discovering the strength and resilience within myself. It was a life-changing experience that taught me the value of perseverance and the beauty of nature.

日本語

初めて登山に挑戦した時、私は興奮、恐怖、そして決意という感情が入り混じった状態でいっぱいでした。一歩ずつ進むたびに、体が限界を突破し、心が疑念を克服していることを感じることができました。頂上に到達して息をのむような景色を見た時、私は登ることは単に頂点にたどり着くことではなく、自分自身の力強さと強靭さを発見することでもあることに気づきました。それは私の人生を変える経験であり、忍耐力の価値と自然の美を教えてくれるものでした。