英語の文章ドリル 20230802 11:02

今回のドリル

一言英語 : コンサートに行く (難易度: 初級)

英語

I love going to concerts.

日本語

私はコンサートに行くのが大好きです。


英語の長文 : 雑誌の取材 (難易度: 中級)

英語

Last month, I had the opportunity to be interviewed by a famous magazine about my career as a musician. It was an exciting experience to share my journey and inspirations with the readers. The interviewer asked thought-provoking questions, and I enjoyed discussing the challenges and triumphs I've encountered along the way. The article was published a few days ago, and I've received positive feedback from friends, family, and fans. I'm grateful for the support and excited to continue pursuing my passion for music!

日本語

先月、私は有名な雑誌に音楽家としてのキャリアについてインタビューを受ける機会を得ました。読者と私の旅路やインスピレーションを共有することはとてもエキサイティングな経験でした。インタビュアーは考えさせられる質問をしてくれ、道のりで出会った挑戦や成功について話し合うのが楽しかったです。記事は数日前に掲載され、友人や家族、ファンからは好意的なフィードバックを受けました。音楽への情熱を追求し続けることに感謝しており、ワクワクしています!