英語の文章ドリル 20230729 12:30

今回のドリル

一言英語 : 思わず外に出て雪を楽しみたいときにこの一言

英語

If age is just a number, snow is just a packing material.

日本語

年齢はただの数字なら、雪はただのパッキング素材です。


英語の長文 : 雪と年齢

英語

When I was young, I used to love playing in the snow. I would build snowmen, have snowball fights, and even go sledding. The snow was my playground and I never had a care in the world. But as I grew older, I started to see the snow differently. It became a nuisance, something to be shoveled and cleared away. The joy of playing in the snow was replaced with the burden of dealing with it. Now, with every passing winter, I find myself longing for that childlike excitement. I want to feel the cold, crisp air on my face and hear the sound of snow crunching beneath my boots. Age may just be a number, but it has a way of changing how we see the world. And sometimes, all it takes is a quiet snowfall to remind us of the magic that still exists.

日本語

若かりし頃、私は雪で遊ぶのが大好きでした。雪だるまを作ったり、雪合戦をしたり、ソリに乗ったりしました。雪は私の遊び場で、世界中に心配事がありませんでした。しかし、年を重ねるにつれて、雪の見方が変わってきました。それは迷惑なものになり、除雪しなければならないものになりました。雪で遊ぶ喜びは、それを扱う負担に置き換わりました。今では、毎年の冬が過ぎるごとに、私は子供のようなワクワク感を求めています。冷たくて爽やかな空気を顔に感じ、ブーツの下で雪がカサカサと音を立てるのを聞きたいのです。年齢は単なる数字かもしれませんが、それは私たちが世界を見る方法を変える力を持っています。そして、時には静かな雪降りが私たちにまだ存在する魔法を思い起こさせてくれます。