英語の文章ドリル 20230914 15:01

今回のドリル

一言英語 : ストレスを感じた時に言いたい一言

英語

"Take a deep breath and let it go." (20文字)

日本語

"深呼吸して、それを手放してください。"


英語の長文 : 劇場での雪の経験

英語

"I will never forget the magical moment when I watched a play at the theater and real snow started falling from the ceiling. It was like being transported to a winter wonderland. The sight of the snowflakes floating down and gently landing on the audience filled me with joy and awe. It was a truly unforgettable experience that reminded me of the beauty and power of theater." (385文字)

日本語

"私は劇場で舞台を見ているときに、天井から本物の雪が降り始めたときの魔法の瞬間を決して忘れません。それはまるで冬の不思議な世界に運ばれたような感じでした。雪の花が舞い降り、やさしく観客の上に降り積もっていく様子は、私に喜びと驚きを与えました。劇場の美しさと力を思い出させてくれる、本当に忘れられない経験でした。"