英語の文章ドリル 20230914 14:01

パスポートとショッピング

一言英語: 旅行中にショッピングをする時に使える一言

英語

"Do you offer tax-free shopping for tourists?"

日本語

"観光客向けの免税ショッピングはありますか?"


英語の長文: 海外でのショッピング経験

英語

When I went on a trip to Europe with my friends, we made sure to bring our passports because we had heard that some stores offer tax-free shopping for tourists. It was really convenient because we were able to save money on our purchases. We enjoyed shopping for luxury brands, local products, and souvenirs. The staff at the stores were very friendly and helpful, and they even provided us with language assistance. Overall, our shopping experience was amazing and it made our trip even more memorable.

日本語

友達と一緒にヨーロッパ旅行に行った時、観光客向けの免税ショッピングが一部の店で提供されると聞いて、パスポートを持参しました。購入品においてお金を節約できるので、とても便利でした。私たちは高級ブランド、地元の商品、お土産などを楽しんで買い物をしました。店員さんは非常にフレンドリーで親切で、言語のサポートもしてくれました。全体的に、私たちのショッピング体験は素晴らしく、旅行をさらに思い出深いものにしました。