英語の文章ドリル 20230730 09:00

今回のドリル

一言英語 : 音楽を聴く時にこの一言

英語

Music is the soundtrack of my life.

日本語

音楽は私の人生のサウンドトラックです。


英語の長文 : 故郷のペット(Title)

英語

My hometown is known for its rich music heritage, but what many people don't know is that it's also home to some amazing pets. Growing up in a small town, we had a strong sense of community, and that extended to our furry friends. From dogs who would greet you with a wagging tail at the local park to cats who would lazily sunbathe on the windowsills, pets were an integral part of our daily lives. They brought joy, comfort, and companionship, and their presence made our hometown feel even more like a home. So whenever I think about my hometown, I can't help but think about the pets that filled its streets and enriched our lives.

日本語

私の故郷は豊かな音楽の伝統で知られていますが、多くの人が知らないのは、そこが素晴らしいペットの住処でもあるということです。小さな町で育った私たちは、強い地域の絆を持っており、それは私たちの毛むくじゃらの友達にも及んでいました。地元の公園で尾を振って迎えてくれる犬から、窓際でのんびり日光浴をする猫まで、ペットは私たちの日常生活の欠かせない存在でした。彼らは喜びと安らぎ、そして友情をもたらし、彼らの存在は私たちの故郷をさらに家のように感じさせてくれました。だから私が故郷のことを考えると、その街を満たし私たちの生活を豊かにしたペットのことを思い出さずにはいられません。