英語の文章ドリル 20240612 18:00

一言英語 : A peaceful mind in comedy

英語

Meditation: the key to staying calm in a comedy show.

日本語

瞑想:コメディーショーで冷静なままいるための鍵。


英語の長文 : Finding Inner Peace Through Laughter (笑いの中で内なる平和を見つける)

英語

In the midst of chaos and laughter, finding moments of silence within ourselves can lead to a profound sense of inner peace. Comedy, with its ability to make us laugh uncontrollably, can serve as a form of meditation, allowing us to escape the stresses of life and connect with our true selves. By embracing the silliness and absurdity of comedic situations, we can let go of our worries and anxieties, experiencing a lightness of being that comes from a peaceful mind. So, next time you find yourself caught up in a whirlwind of laughter, take a moment to pause, breathe, and appreciate the tranquility within you.

日本語

混沌と笑いの中で、自分自身の中に静寂を見つけることは内なる平和の深い感覚につながる。我々を制御不能な笑いに引き込む能力を持つコメディーは、瞑想の形として機能し、私たちが日常のストレスから逃れ、真の自己とつながることを可能にします。コメディーの状況の愚かさと不条理を受け入れることで、私たちは心配や不安を手放し、平和な心から生じる軽やかさを経験することができます。だから、次に自分自身が笑いの渦に巻き込まれるとき、一時停止し、深呼吸し、内側にある静けさを味わってみてください。