英語の文章ドリル 20240430 22:00

一言英語 : (音楽が流れるときにこの一言)

英語

Music brings us closer.

日本語

音楽は私たちを近づけてくれる。


英語の長文 : 家族と音楽と仕事 (A Mix of Family, Music, and Work)

英語

In my household, music is a unifying force that brings my family together. Whether we're playing instruments, dancing to a favorite song, or simply enjoying background music, the melodies create a harmonious atmosphere. My children's laughter blends with the tunes, creating precious memories that resonate within our hearts. As a musician, I find solace in composing songs that reflect my emotions and experiences, sharing a piece of myself with the world through music. This connection to music also influences my work, inspiring creativity and productivity in my projects. Each day is enriched by the symphony of my family, the melodies of music, and the rhythm of my work.

日本語

私の家庭では、音楽は私の家族を結びつける力です。楽器を演奏したり、お気に入りの曲に合わせて踊ったり、単にBGMを楽しんだりと、メロディーは調和の取れた雰囲気を生み出します。子供たちの笑い声が曲に混ざり合い、私たちの心に響く貴重な思い出を作り出しています。音楽家として、自分の感情や経験を反映した曲を作ることで、心の安らぎを見出しています。音楽を通じて自分自身を世界と共有することで、人との繋がりを感じます。この音楽とのつながりは私の仕事にも影響を与え、プロジェクトに創造性と生産性をもたらしてくれます。家族のシンフォニー、音楽のメロディー、仕事のリズムによって、日々が豊かになっています。