英語の文章ドリル 20240420 18:00

一言英語 : (When ordering at a restaurant)

英語

Excuse me, may I have the radio on, please?

日本語

すみません、ラジオをつけてもらってもいいですか?


英語の長文 : Enjoying Music at the Restaurant (ラジオを楽しむ)

英語

As I sat down at the cozy table in the corner of the restaurant, I couldn't help but notice the soft music playing in the background. The melody was soothing, creating a pleasant ambiance. I decided to ask the waiter, "Excuse me, may I have the radio on, please?" With a smile, the waiter nodded and soon the gentle tunes filled the air. I closed my eyes, letting the music transport me to a place of tranquility as I enjoyed my delicious meal.

日本語

レストランの隅にある居心地の良いテーブルに座りながら、後ろで流れるやわらかい音楽に思わず耳を傾けました。そのメロディは心地よく、心地よい雰囲気を醸し出していました。ウェイターに尋ねることにしました。「すみません、ラジオをつけてもらってもいいですか?」 と、ウェイターは微笑んで頷き、すぐに優しい曲が部屋中に広がりました。私は目を閉じ、その音楽に身を委ね、おいしい食事を楽しみながら静寂の世界へと心を運んでいきました。