英語の文章ドリル 20240411 17:00

一言英語: (出身地を示す時にこの一言)

英語:

Home is where the heart is.

日本語:

家は心がある場所。


英語の長文: Exploring My Hometown on the Map (地図を頼りに出身地を探検する)

英語:

Growing up in a small town tucked away in the mountains, I always felt a strong connection to the picturesque landscapes and friendly faces around me. Recently, I decided to embark on a virtual journey back to my hometown using a map. As I traced the familiar roads and traced the winding river that flowed through the town, memories flooded back to me. The map led me to places where I played as a child, where I first learned to ride a bike, and where I shared laughter with my closest friends. Although miles away now, looking at the map filled me with a sense of nostalgia and warmth for my hometown. No matter where life takes me, my roots are firmly planted in that scenic town on the map.

日本語:

山々に囲まれた小さな町で育った私は、常に周りの美しい景色と親しい顔ぶれと強いつながりを感じていました。最近、私は地図を使って故郷への仮想的な旅に出ることを決めました。馴染み深い道をたどり、町を流れる蛇行する川を辿るうちに、思い出がよみがえってきました。その地図は、子どもの頃遊んだ場所や初めて自転車に乗った場所、そして親しい友人と笑いを分かち合った場所へと私を導いてくれました。今は何マイルも離れていますが、その地図を見ると故郷に対する郷愁と暖かさがこみ上げてきます。どこへ行こうとも、私のルーツは地図上のその風光明媚な町にしっかりと根を張っています。