英語の文章ドリル 20240202 08:00

今回のドリル

一言英語 : ペットショップでのコメディー (ペットショップでの面白い出来事)

英語

When I visited the pet shop, a hilarious incident happened!

日本語

ペットショップに行ったら、面白い出来事が起こりました!


英語の長文 : 年齢に関するペットショップのエピソード (An Episode in a Pet Shop Regarding Age)

英語

Yesterday, a man came into the pet shop looking to buy a puppy for his daughter. However, he seemed skeptical about the age of the puppies. To reassure him, the shop owner showed him a playful puppy who was only a few months old. The man skeptically asked, 'Are you sure this puppy is young?' The owner replied, 'Absolutely! In dog years, he's practically a teenager!' The man couldn't help but laugh at the humorous response and decided to adopt the puppy.

日本語

昨日、ある男性がペットショップにやってきて、娘のために子犬を買いたいと思っていました。しかし、彼は子犬たちの年齢について疑りを持っていました。それを安心させるために、お店のオーナーは数ヵ月しか生まれていない元気いっぱいの子犬を見せました。男性は疑い深そうに尋ねました。「本当にこの子犬は若いのですか?」オーナーはこう答えました。「もちろん!犬の年で言えば、彼はほとんどティーンエイジャーです!」男性はユーモアのある返答に思わず笑い、その子犬を飼うことに決めました。