英語の文章ドリル 20240125 00:00

上映時間と料理

今回は、上映時間と料理をテーマにした英文問題を作成しました。それでは、問題文をご紹介します。


一言英語 : 忙しい時に使える一言

英語

"I'm pressed for time, but I need to eat."

日本語

"時間がないけど、食べないといけない。"


英語の長文 : 上映時間の短い映画館

英語

"I visited a small cinema with a short running time. Although the movie was only an hour long, it was filled with intense moments. After the movie, I went to a nearby restaurant and had a delicious meal."

日本語

"上映時間が短い小さな映画館を訪れました。映画はたった1時間でしたが、濃縮された瞬間で満たされていました。映画の後、近くのレストランに行って美味しい食事をしました。"


英語の長文 : 料理のコンテスト

英語

"I participated in a cooking contest where the challenge was to create a dish inspired by a movie. The contestants had limited time to prepare their dishes, just like in a race against the clock. The judges were impressed by the creativity and flavors of the dishes. It was an unforgettable experience that combined my love for cooking and movies."

日本語

"映画にインスパイアされた料理を作ることが課題の料理コンテストに参加しました。参加者は制限時間内に料理を準備しなければならず、まさに時間との競争でした。審査員は料理の創造性と味に感動しました。料理と映画の両方が融合した忘れられない体験でした。"


それでは、上映時間と料理に関する英文問題をお楽しみください!