英語の文章ドリル 20230803 21:01

[チェックイン, 映画館の英文問題]

一言英語 : When you check in at a movie theater

英語

  1. Are there any good movies playing today?

    日本語

  2. 今日は良い映画は上映されていますか?

英語の長文 : A Visit to the Movie Theater

英語

As I approached the movie theater, I could feel the excitement building inside me. I couldn't wait to check in and see what movies were playing. Once inside, I went to the ticket counter and asked, "Are there any good movies playing today?" The attendant handed me a list of showtimes and recommended a few films. I made my selection and received my ticket.

With ticket in hand, I headed towards the concession stand. The smell of freshly popped popcorn filled the air, and my mouth watered with anticipation. I ordered a large popcorn and a soda to enjoy during the movie.

As I entered the theater, the dim lighting and comfortable seats created a cozy atmosphere. I found my seat and settled in, ready for the movie to begin. The sound of previews filled the theater as the excitement grew.

Finally, the main feature started. I was engrossed in the story, lost in the world on the screen. Time flew by, and before I knew it, the movie was over. I left the theater with a smile on my face, satisfied with my movie-going experience.

日本語

映画館に近づくにつれて、わくわく感が高まっていきました。チェックインして上映されている映画を見るのが待ちきれませんでした。中に入ると、チケットカウンターに向かって、「今日は良い映画は上映されていますか?」と尋ねました。係員が上映時間のリストを渡して、いくつかの映画を推薦してくれました。選び、チケットを受け取りました。

チケットを手に、係員の方から売店へ向かいました。新しくポップコーンが作られたせいか、新鮮なポップコーンの匂いが部屋中に広がっていました。映画の間に楽しむために、大きなポップコーンとソーダを注文しました。

劇場に入ると、薄暗い照明と快適な座席が居心地の良い雰囲気を作り出していました。自分の座席を見つけ、落ち着きました。プレビューの音が劇場に響き渡り、興奮が高まっていきました。

ついに、メインの映画が始まりました。物語に引き込まれ、スクリーンの世界に没頭していました。時間が経つのがあっという間で、気がつけば映画は終わっていました。映画館を笑顔で出て行き、映画鑑賞の経験に満足していました。