英語の文章ドリル 20240111 05:01

今回のドリル

一言英語 : ダンスをすることが好きな時にこの一言

英語

I dance to express myself.

日本語

私は自分を表現するためにダンスをする。


英語の長文 : 海外でのコンサート体験 (Experience at a Concert Abroad)

英語

Last summer, I had the opportunity to attend a concert in a foreign country. It was an incredible experience that I will never forget. The atmosphere was electric as the crowd eagerly awaited the start of the show. The music pulsated through the venue, filling the air with energy. The artist took the stage and the audience erupted into cheers and applause. Everyone sang along to their favorite songs, creating a sense of unity and connection.

But what made this concert even more special was the diversity of the crowd. People from different countries and cultures had come together to enjoy the music. Despite our differences, we were all united by our love for this artist and their music. We danced and sang together, celebrating the power of music to bring people together.

Attending a concert abroad taught me the universal language of music. No matter where we come from, music has the ability to transcend language barriers and unite us. It was a reminder that despite our differences, we are more alike than we realize. I left the concert feeling inspired and grateful for the experience.

日本語

去年の夏、私は他の国でのコンサートに参加する機会を得ました。それは忘れられない素晴らしい体験でした。観客がショーの始まりを熱心に待っている中、会場は電気のような雰囲気に包まれました。音楽が会場を響き渡り、エネルギーが満ちた空気を作り出しました。アーティストがステージに登場し、観客は拍手と歓声で沸き立ちました。みんながお気に入りの曲に合わせて歌い、一体感と結びつきを生み出しました。

しかし、このコンサートを特別なものにしたのは、観客の多様性でした。さまざまな国や文化の人々が音楽を楽しむために集まっていました。私たちは違いを超えて、このアーティストと彼らの音楽への愛によって結びついていました。一緒に踊り、歌いながら、音楽の力を祝福しました。

海外のコンサートに参加することで、音楽の普遍的な言語を学びました。どこから来ていようと、音楽は言語の壁を越えて私たちを結びつける力があります。私たちは違いがあるかもしれませんが、私たちは思う以上に似ています。私はそのコンサートから、インスピレーションを受け、経験に感謝の気持ちでいっぱいになりました。