英語の文章ドリル 20231208 19:02

今回のドリル

一言英語 : 聴くとバスケットボール

英語

When I listen to music, I like to play basketball.

日本語

音楽を聴いている時は、バスケットボールをするのが好きです。


 

英語の長文 : ライブでバスケットボール

英語

I went to a music concert last night. It was an amazing experience. The crowd was cheering, the lights were flashing, and the music was loud. But what made it even more special was when they brought out a basketball hoop on stage. The singer started playing basketball while singing, and the audience went wild. It was like a concert and a basketball game combined. I've never seen anything like it before. It was definitely a night to remember.

日本語

昨晩、音楽のコンサートに行きました。それは素晴らしい経験でした。人々が声援を送り、ライトがきらめき、音楽が大音量で流れていました。しかし、さらに特別なのは、彼らがステージ上にバスケットボールのフープを出してくれたことでした。歌いながら歌手がバスケットボールをプレイし始め、観客は大いに盛り上がりました。それはまるでコンサートとバスケットボールの試合が融合したようなものでした。私は今までにそんな光景を見たことがありません。間違いなく忘れられない夜でした。