英語の文章ドリル 20231221 07:00

今回のドリル

一言英語 : オンラインショッピングの利便性

英語

Online shopping is convenient.

日本語

オンラインショッピングは便利です。


英語の長文 : メディアの役割とテクノロジーの進化

英語

In today's digital age, the media plays a crucial role in informing and influencing the masses. With the advancement of technology, the media has adapted to online platforms, reaching a wider audience and providing instant updates. It has transformed the way we consume news, entertainment, and even do online shopping. The convenience of online shopping has revolutionized the retail industry, allowing consumers to browse and purchase products from the comfort of their own homes. This has led to the growth of e-commerce giants and the decline of traditional brick-and-mortar stores. The integration of technology and media has changed the landscape of how we connect, communicate, and consume information.

日本語

現代のデジタル時代において、メディアは大衆を知らせ、影響を与える上で重要な役割を果たしています。テクノロジーの進歩に伴い、メディアはオンラインプラットフォームに適応し、より広範な視聴者に届け、即時のアップデートを提供しています。それは私たちがニュース、エンターテイメントを消費し、オンラインショッピングをする方法を変えました。オンラインショッピングの利便性は、小売業界を革命化し、消費者が自宅の快適さから商品を閲覧して購入することを可能にしました。これにより、電子商取引の巨大企業の成長と従来の実店舗の衰退がもたらされました。テクノロジーとメディアの統合は、私たちが情報を接続し、伝え、消費する方法の風景を変えました。