英語の文章ドリル 20231219 19:01

一言英語: 試合を見に行った時の一言

英語

"What an exhilarating performance on the stage!"

日本語

"舞台上での素晴らしいパフォーマンスだった!"


英語の長文: 劇場での試合

英語

In the heart of the bustling city, there was a grand theater where thrilling matches took place. The audience eagerly filled the seats, their anticipation palpable. The athletes, skilled and determined, showcased their talent on the stage, captivating everyone with their graceful movements and powerful techniques. The cheers and applause echoed through the auditorium, creating an electric atmosphere. As the final match reached its climax, the tension in the theater became almost unbearable. When the victor was finally crowned, the spectators erupted in a wave of jubilation. It was a night filled with excitement, leaving lasting memories for all who were fortunate enough to witness the theater match.

日本語

賑やかな都市の中心には、壮大な劇場があり、そこでスリリングな試合が繰り広げられました。観客は熱望に胸を膨らませ、席を埋めました。選手たちは熟練し、決意を持って、その才能を舞台で披露し、優雅な動きと力強い技術で誰もが魅了されました。歓声と拍手がオーディトリウムに響き渡り、電気のような雰囲気を生み出しました。最終試合がクライマックスに達するにつれ、劇場の緊張感はほとんど耐え難いものとなりました。ついに勝者が決まると、観客は歓喜の声で沸き立ちました。劇場の試合を目撃する幸運を持ったすべての人々にとって、興奮に満ちた夜で、忘れられない思い出が残ることでしょう。