英語の文章ドリル 20231214 16:01

買い物リストと学校

一言英語: 買い物リストを作る時にこの一言

英語

"Don't forget to put school supplies on your shopping list!"

日本語

"買い物リストに学校用品を忘れないように入れてください!"


英語の長文: ショッピングセンターでの買い物

英語

"I went to the shopping center today to buy everything on my school supply list. The store was packed with people buying clothes, shoes, and groceries. I started by going to the stationery section to get pens, pencils, and notebooks. Then, I headed to the shoe store to find a new pair of sneakers for gym class. After that, I stopped by the supermarket to pick up some snacks and drinks for lunch. Finally, I checked off everything on my shopping list and headed home, excited to start the new school year with all my new supplies."

日本語

"今日、私は学校用品のリストに載っているものを全て揃えるためにショッピングセンターに行きました。店内は洋服、靴、食料品を買う人たちでごった返していました。まず、文房具コーナーに行って、ペン、鉛筆、ノートを手に入れました。それから、体育の授業に使う新しいスニーカーを探すために靴屋に向かいました。その後、昼食のためにスーパーマーケットに立ち寄って、おやつや飲み物を買いました。最後に、買い物リストの全てをチェックし、新しい学年が始まるのが楽しみになりながら家に帰りました。"