英語の文章ドリル 20231006 21:01

英文問題:買い物リストとプライバシー

一言英語

  • When making a shopping list, consider your privacy!

英語

  • I always make sure to write my shopping list in a private notebook, away from prying eyes.

和訳

  • 買い物リストは、他人の目から隠れるプライベートなノートに書くようにしています。

英文問題:猫と買い物リスト

一言英語

  • Don't let your cat play with your shopping list!

英語

  • Whenever I'm making a shopping list, I have to be careful to keep it out of my cat's reach. She loves to play with paper!

和訳

  • 買い物リストを作る時には、猫に届かないように気をつけなければなりません。猫は紙が大好きで、遊んでしまいます。

英文問題:プライバシーと猫

一言英語

  • Protect your privacy, even from your cat!

英語

  • My cat is very curious and loves to explore, so I have to make sure to keep my personal items, like my shopping list, away from her reach.

和訳

  • 私の猫は好奇心旺盛で、探求するのが大好きなので、私の買い物リストなどの個人的な物は、彼女の手の届かない場所に置いておかなければなりません。

英文問題:プライバシーと猫と買い物リスト

一言英語

  • Keep your shopping list private, even from your curious cat!

英語

  • I have to be extra cautious when making a shopping list because my cat gets into everything. I keep it hidden in a locked drawer to protect my privacy.

和訳

  • 買い物リストを作る時には特に注意が必要です。猫はどんな物にでも興味を示すので、私は買い物リストをプライバシーを守るためにロックされた引き出しに隠しています。