英語の文章ドリル 20231130 05:02

今回のドリル

一言英語 : 返品をする時

英語

  1. Can I return this item?

日本語

  1. この商品を返品できますか?

英語の長文 : 観光名所での返品

英語

  1. When visiting a popular tourist attraction, I purchased a souvenir but later realized that I already had the same item. I went to the gift shop and asked if I could return the item. The staff politely informed me that they do not accept returns once the item has been purchased. I was disappointed but understood their policy.

日本語

  1. 人気のある観光名所を訪れた時、お土産を購入しましたが後で同じものをもう持っていたことに気づきました。私はギフトショップに行って商品を返品できるか尋ねました。スタッフは丁寧に商品を購入した後は返品は受け付けていないと教えてくれました。私はがっかりしましたが、彼らの方針を理解しました。