英語の文章ドリル 20231126 15:02

今回のドリル

一言英語 : 音楽を聴く時にこの一言

英語

Music is the soundtrack of my life.

日本語

音楽は私の人生のサウンドトラックです。


英語の長文 : 開発者と音楽

英語

As a developer, music is not just background noise, but a source of inspiration and a way to enhance productivity. Whether it's the upbeat tempo of pop music to keep me motivated or the calming melodies of classical music to help me focus, music has a profound impact on my work. It helps me find creativity in the midst of coding challenges and brings a sense of rhythm to my problem-solving process. Music is not only a form of entertainment, but also a companion throughout the development journey, making the experience more enjoyable and memorable.

日本語

開発者として、音楽は単なるバックグラウンドノイズではなく、インスピレーションの源であり、生産性を高める手段です。ポップ音楽のアップテンポが私を励まし続けるか、クラシック音楽の穏やかなメロディが私の集中力を高めるか、音楽は私の仕事に深い影響を与えます。コーディングの課題の中で創造性を見つけ出す手助けをし、問題解決のプロセスにリズムをもたらします。音楽は娯楽の形だけでなく、開発の旅路全体を共にする相棒であり、体験をより楽しく、記憶に残るものにしてくれます。