英語の文章ドリル 20230729 00:02

一言英語: 国内の曲を聴く時

英語

"I feel a sense of nostalgia when I listen to domestic music."

日本語

"国内の音楽を聴くと、ノスタルジックな気持ちになります。"

英語の長文: 国内の曲について

英語

"Domestic music holds a special place in my heart. Each song takes me on a journey through the rich culture and history of my country. I am captivated by the melodies, lyrics, and emotions expressed in these songs. They evoke memories of my childhood, family gatherings, and important milestones in my life. Whether it's traditional folk tunes or contemporary pop hits, domestic music resonates with me in a way that no other music can. I often find myself humming these tunes throughout the day, and they bring me a sense of comfort and connection to my roots. Listening to domestic music is not just about entertainment; it's a way for me to celebrate and honor the beauty and diversity of my country's musical heritage."

日本語

"国内の音楽は私の心に特別な場所を持っています。それぞれの曲が私を豊かな文化や歴史へと連れて行ってくれます。私はそれらの曲に込められたメロディー、歌詞、そして感情に魅了されます。これらの曲は私の子供時代や家族の集まり、人生の重要な節目の思い出を呼び起こします。伝統的な民謡から現代のポップヒットまで、国内の音楽は他のどの音楽よりも私に響きます。私はよく一日中、これらの曲を口ずさむ自分に気づき、それらは私に安らぎとルーツへのつながりをもたらしてくれます。国内の音楽を聴くことは単なるエンターテイメントではなく、私の国の音楽の遺産の美しさと多様性を祝福し、称える手段です。" }