英語の文章ドリル 20231021 18:01

今回のドリル

一言英語: 曇りの日にこの一言

英語

When it rains, it pours.

日本語

雨降って地固まる。


英語の長文: ダイエット成功ストーリー

英語

I used to be overweight and unhappy with my body. But one day, I decided to make a change. I started eating healthy and exercising regularly. It was difficult at first, but I stayed committed and didn't give up. Slowly but surely, the weight started to come off. I started to feel more energized and confident. I could fit into clothes I never thought I would wear. People started noticing the difference and complimenting me. It was the best feeling in the world. Today, I am proud to say that I have successfully lost the weight and transformed my body. It took perseverance and determination, but it was all worth it. If I can do it, anyone can!

日本語

私は以前、体重が過剰で自分の体に満足していませんでした。しかし、ある日、変わることを決意しました。健康的な食事をし、定期的に運動を始めました。最初は難しかったですが、私はコミットし続け、諦めませんでした。ゆっくりと確実に体重が減っていきました。ますます元気を感じ、自信を持つようになりました。以前は着ることを考えもしなかった服が着られるようになりました。人々は変化に気づき、褒めてくれました。それは世界で最高の気分でした。今日、私は誇りを持って言えるのは、体重を成功裏に減らし、体を変えたということです。忍耐と決意が必要でしたが、すべての価値がありました。私ができたなら、誰でもできます!