英語の文章ドリル 20230817 18:02

今回のドリル

一言英語 : 聴くと寒い

英語

When I listen to music, it gives me chills.

日本語

音楽を聴くと寒気がする。


英語の長文 : 寒い夜の音楽会

英語

On a cold winter night, I attended a music concert. The sound of the instruments filled the air, creating a magical atmosphere. As the musicians played their melodies, the audience listened attentively, feeling the music resonate in their hearts. Despite the chilly temperature, the warmth of the music enveloped me, making me forget about the cold. It was a night to remember.

日本語

寒い冬の夜、私は音楽のコンサートに参加しました。楽器の音が空気に満ちて、魔法のような雰囲気を作り出しました。音楽家たちがメロディを奏でる中、聴衆は熱心に耳を傾け、音楽が心に響くのを感じました。寒さは厳しいものの、音楽の温かさが私を包み込み、寒さを忘れさせてくれました。忘れられない夜でした。 }