英語の文章ドリル 20240214 12:01

今回のドリル

一言英語 : ペットを飼っている時の一言

英語

'I love my furry friend!'

日本語

'私は私の毛むくじゃらの友達が大好きです!'


英語の長文 : ディスカウントペットショップでの買い物

英語

'Last weekend, I visited a discount pet shop and bought a new dog. The store was filled with various kinds of pets, from dogs and cats to birds and fish. The prices were much lower compared to other pet shops, so it was a great opportunity to get a pet without spending too much money. I made sure to check the health and condition of the dog before making the purchase, and the staff at the shop were very helpful. Now, I have a new furry companion and I'm so happy!

日本語

'先週末、私はディスカウントペットショップを訪れ、新しい犬を買いました。そのお店は、犬や猫から鳥や魚まで様々な種類のペットでいっぱいでした。価格は他のペットショップと比べてかなり安く、お金をたくさん使わずにペットを手に入れる絶好の機会でした。購入する前に犬の健康状態やコンディションを確認し、お店のスタッフはとても親切でした。今は新しい毛むくじゃらの仲間がいて、とても幸せです!'