英語の文章ドリル 20240207 18:00

今回のドリル

一言英語 : 映画館の天気をプレゼンレーション

英語

Make sure to check the weather before going to the movie theater.

日本語

映画館に行く前に天気を確認してください。


英語の長文 : 映画を観る日の天気

英語

On the day I planned to go to the movie theater, it was pouring rain. I was disappointed because I really wanted to watch the new movie. But then, I decided to stay home and have my own movie marathon instead. It turned out to be a great decision because I had a cozy time snuggled up on the couch with my favorite snacks.

On the following day, the weather cleared up and I went to the movie theater. The sun was shining and I enjoyed a leisurely walk to the theater. As I watched the movie, I couldn't help but appreciate the beautiful weather outside. It added an extra touch of magic to my movie experience.

日本語

映画館に行く予定だった日は、激しい雨が降っていました。新しい映画を見たかったので、がっかりしました。しかし、その後、自宅にいて独自の映画マラソンをすることに決めました。結果的には素晴らしい決断でした。お気に入りのおやつを持って、ソファにくつろぎながら心地よい時間を過ごしました。

次の日、天気が回復し、映画館に行きました。太陽が輝き、映画館までのゆったりとした散歩を楽しんでいました。映画を観ながら、外の美しい天気に感謝せずにはいられませんでした。映画体験にさらなる魔法の要素が加わりました。