英語の文章ドリル 20240201 05:02

今回のドリル

一言英語 : 海外旅行でお金がなくなった時の一言

英語

When in doubt, kick it out.

日本語

迷ったら蹴り出せ。


英語の長文 : サッカーの試合観戦を海外でするという経験

英語

Last month, I had the opportunity to watch a soccer match in a foreign country. It was an unforgettable experience. The atmosphere in the stadium was electric, with fans cheering and chanting throughout the entire game. The passion and love for the sport were palpable. The players displayed incredible skill and teamwork, creating moments of pure excitement and awe. Despite the language barrier, the universal language of soccer brought everyone together. It was a reminder of the power of sports to unite people from different cultures and backgrounds. I will cherish this memory forever.

日本語

先月、私は海外でサッカーの試合観戦の機会を得ました。それは忘れられない経験でした。スタジアムの雰囲気は電撃的で、ファンが一日中声援を送り、歌を歌っていました。サッカーへの情熱と愛情が伝わってきました。選手たちは信じられないほどの技術とチームワークを発揮し、純粋な興奮と畏敬の念をもたらしました。言語の壁があるにもかかわらず、サッカーという国際共通の言語がみんなを結びつけました。それは、スポーツの力が異なる文化や背景を持つ人々を結束させる力を私に思い出させるものでした。私はこの思い出を永遠に大切にします。