英語の文章ドリル 20240126 11:00

今回のドリル

一言英語 : 雪の日に猫と遊ぶ

英語

Snowy days are perfect for playing with cats.

日本語

雪の日は猫と遊ぶのにぴったりです。


英語の長文 : 猫の冒険

英語

Once upon a time, there was a curious cat named Neko. One winter day, when the snow covered the ground, Neko ventured out to explore. The fluffy white landscape mesmerized him, and he couldn't resist the temptation to leave his cozy home. With each step, Neko left pawprints in the snow, marking his path. He pranced through the snow-covered trees and played hide-and-seek with his shadow. As the sun began to set, Neko made his way back home, leaving behind a trail of adventure and memories.

日本語

昔々、好奇心旺盛なネコという名前の猫がいました。ある冬の日、雪が地面を覆いつくし、ネコは冒険に出かけることにしました。ふわふわの白い風景は彼を魅了し、彼は居心地の良い家を出る誘惑に抗えませんでした。ネコは歩くごとに、自分の足跡を雪に残しました。彼は雪に覆われた木々の中を軽やかに歩き回り、自分の影とかくれんぼをしました。太陽が沈み始める頃、ネコは冒険と思い出の道を残して、家に戻っていきました。