英語の文章ドリル 20231230 09:00

今回のドリル

一言英語 : パスポートを忘れた時にこの一言

英語

I forgot my passport. Can I still board the plane?

日本語

パスポートを忘れたけど、飛行機に乗れますか?


英語の長文 : 空港でパスポートをなくした

英語

Yesterday, I lost my passport at the airport. It was such a stressful experience. I immediately went to the airport's lost and found department to report it missing. They asked me for a detailed description of the passport and any identifying features, as well as my contact information. I also had to fill out a lost passport form. They reassured me that they would do their best to locate it, but there were no guarantees. I had to provide an alternative form of identification and provide additional information to confirm my identity. It was a nerve-wracking wait, but luckily, a few hours later, they called me to inform me that they had found my passport. I was incredibly relieved. Losing my passport made me realize how important it is to keep important documents safe while traveling.

日本語

昨日、空港でパスポートをなくしてしまいました。とてもストレスフルな経験でした。すぐに空港の遺失物センターに行って、紛失を報告しました。パスポートの詳細な説明や識別できる特徴、連絡先情報を求められました。また、紛失したパスポートの申請書を記入する必要がありました。職員は最善の努力で見つけると安心させてくれましたが、保証はありませんでした。別の身分証明書を提供し、身元を確認するための追加情報も提供しなければなりませんでした。神経をすり減らすような待ち時間でしたが、幸運なことに数時間後に電話があり、パスポートが見つかったとの連絡を受けました。とても安心しました。パスポートを失うことで、旅行中に重要な書類を安全に保つことの大切さを実感しました。