英語の文章ドリル 20231229 09:00

英文問題:負ける, 曲


今回のドリル

一言英語 : (音楽の力を信じて)

英語

Music never loses.

日本語

音楽は決して負けない。


英語の長文 : The Power of Music (音楽の力)

英語

Music has the power to touch our souls, to make us feel emotions we didn't know existed, and to transport us to another time and place. It can bring us joy, comfort, and healing. No matter how tough life gets, music is always there to lift us up and remind us that we are not alone. Even when we feel like we're losing, a good song can give us the strength to keep going. So, turn up the volume, let the music fill your heart, and never forget the power it holds.

日本語

音楽には、私たちの心に触れる力があります。私たちは存在さえ知らなかった感情を感じさせられたり、別の時代や場所へと運んでくれたりします。音楽は私たちに喜びや安らぎ、癒しをもたらしてくれます。どんなに人生が厳しくなっても、音楽は私たちを励まし続け、一人ではないことを思い出させてくれます。負けているように感じる時でも、良い曲が私たちに力を与え、前に進む力を与えてくれます。だから、音量を上げて、音楽を心いっぱいに感じてください。そして、音楽が持つ力を決して忘れないでください。