英語の文章ドリル 20231103 08:00

今回のドリル

一言英語 : 音楽と栄養

英語

Music is the nourishment of the soul.

日本語

音楽は魂の栄養です。


英語の長文 : 音楽のパワー

英語

Music has the power to transport us to another world. It has the ability to evoke emotions, bring back memories, and inspire us. Whether we are feeling happy, sad, or somewhere in between, music has a way of connecting with our inner selves and resonating with our experiences. It can provide comfort in times of loneliness, motivation in times of struggle, and a sense of unity when we come together to enjoy a concert or sing along to our favorite songs. Music has the magical ability to transcend language and cultural barriers, bringing people from different backgrounds together in harmony. So next time you listen to your favorite song, remember the incredible power of music to uplift, heal, and nourish our souls.

日本語

音楽は私たちを別の世界に連れて行く力を持っています。それは感情を喚起し、思い出を蘇らせ、私たちを鼓舞する能力を持っています。私たちは幸せな気分や悲しい気分、どちらかと言えば中間的な気分であっても、音楽は私たちの内なる自己と共鳴し、私たちの経験に共鳴します。孤独な時には慰めを提供し、苦境にある時にはやる気を引き出し、コンサートを楽しんだり、好きな曲に合わせて歌ったりすることで、一体感を感じることができます。音楽は言語や文化の壁を超越し、異なるバックグラウンドを持つ人々を調和の中で結びつけます。だから次にお気に入りの曲を聴く時、音楽が私たちの魂を高揚させ、癒し、栄養を与えるという信じられないほどの力を思い出してください。