英語の文章ドリル 20231218 14:00

旅行英会話: 文化と空港


一言英語: 文化を体験する時に使える一言

英語

"Embrace the local culture!"

日本語

"地元の文化を受け入れましょう!"


英語の長文: 空港での出来事

英語

"Yesterday, I had an interesting experience at the airport. As I was waiting at the gate, I noticed a group of musicians setting up their instruments. They started playing traditional music, adding a touch of cultural charm to the busy airport. Passengers stopped to listen, some even joining in with the clapping and dancing. It was a delightful moment that reminded me of the universal language of music."

日本語

"昨日、空港で面白い経験をしました。ゲートで待っていると、一団のミュージシャンが楽器をセットアップしているのを見つけました。彼らは伝統的な音楽を演奏し始め、忙しい空港に文化的な魅力を加えました。乗客たちは立ち止まって聞いているうちに、拍手や踊りに加わる人もいました。音楽の普遍的な言語を思い出させる素晴らしい瞬間でした。" }