英語の文章ドリル 20231215 12:01

トラブルシューティング英文問題

一言英語

英語

  • When you encounter a problem with your flight booking

和訳

  • フライト予約に問題が発生した場合

英語の長文

選手と航空会社

英語

As a professional athlete, traveling is an essential part of my life. However, there have been instances when I faced challenges with airlines.

Once, I arrived at the airport to find out that my flight had been canceled without any prior notice. This caused a lot of inconvenience as I had an important game to attend. I had to quickly find an alternative flight and negotiate with the airline to compensate for the inconvenience caused.

Another time, I had to deal with lost luggage. My sports gear was in the bag, and it was crucial for my upcoming competition. I had to file a report, provide detailed descriptions of the bag and its contents, and follow up with the airline until it was located and returned to me.

These experiences have taught me the importance of proactive communication with airlines, understanding my rights as a passenger, and being prepared for unforeseen circumstances.

和訳

プロの選手として、旅行は私の生活の重要な一部です。しかし、航空会社との問題に直面したことがあります。

ある時、空港に到着したら、予告なしにフライトがキャンセルされていました。これは大変不便で、私は重要な試合に出場する予定でした。急いで代替フライトを探し、航空会社と交渉して不便を補償してもらいました。

別の時には、紛失した荷物との取り扱いに対処しなければなりませんでした。スポーツ用具が入ったバッグがあり、私の今後の競技に重要でした。バッグと中身の詳細な説明を提供し、航空会社と連絡を取り合い、バッグがどこにありどうして返されるまで追跡しました。

これらの経験から、航空会社との積極的なコミュニケーションの重要性、乗客としての権利の理解、予期せぬ事態に備えることを学びました。

Thank you for reading!