英語の文章ドリル 20231213 14:00

雨とノートパソコン

一言英語: レインコートを着てノートパソコンを守る。

英語

Carry an umbrella and protect your laptop.

日本語

傘を持ってノートパソコンを守りましょう。


英語の長文: 雨の中でノートパソコンを使う

英語

In the rainy weather, I sat under a shelter with my laptop, listening to the sound of raindrops hitting the roof. The rhythmic patter of rain created a calming atmosphere as I continued typing away. It was a perfect moment of productivity amidst the dreary weather.

日本語

雨天の中、私は屋根の下に座り、ラップトップを使いながら雨滴が屋根に当たる音を聞いていました。雨のリズミカルな音が落ち着いた雰囲気を作り出し、私は打ち込むようにタイピングを続けました。憂鬱な天候の中でも生産性のある素晴らしい瞬間でした。