英語の文章ドリル 20231207 10:01

ダンスとノートパソコンに関する英文問題

一言英語

英語

  1. When I'm dancing, I forget about my laptop. (short)
  2. Dancing is my escape from the world of computers. (short)

日本語

  1. ダンスをしている時は、ノートパソコンのことが忘れられる。
  2. ダンスは私にとってコンピュータの世界からの逃避です。

英語の長文

英語

Dancing and Using a Laptop

Dancing is one of my favorite hobbies. It allows me to express myself, release stress, and stay active. Whenever I dance, I feel like I'm in a different world where I can forget about everything else. It's a form of therapy for me.

On the other hand, using a laptop is an essential part of my daily life. Whether it's for work, entertainment, or communication, my laptop is always by my side. It helps me stay connected and get things done efficiently.

These two activities seem quite contrasting, but they both play important roles in my life. Dancing helps me disconnect from the digital world and brings me joy and freedom. On the other hand, using a laptop allows me to stay connected, be productive, and explore endless possibilities.

日本語

ダンスとノートパソコン

ダンスは私の趣味の一つです。それは私が自己表現し、ストレスを解放し、アクティブに過ごすことができる場です。私がダンスをするとき、私は他のことを忘れることができる別の世界にいるような気持ちになります。私にとってそれは療法のようなものです。

一方、ノートパソコンは私の日常生活の重要な一部です。仕事、娯楽、コミュニケーションなど、何に使っても、私のノートパソコンは常に私の傍にあります。それは私がつながりを保ち、効率良く仕事を進めるのに役立っています。

これらの二つのアクティビティは対照的に思えるかもしれませんが、どちらも私の人生において重要な役割を果たしています。ダンスは私がデジタルの世界から切り離れ、喜びと自由をもたらしてくれます。一方、ノートパソコンは私がつながりを保ち、生産性を発揮し、無限の可能性を探求することを可能にしてくれます。