英語の文章ドリル 20231129 17:01

犬と地図 | 英文問題


今回のドリル

一言英語: 犬が迷子になった時に使える一言

英語

"Excuse me, have you seen a lost dog around here?"

日本語

「すみません、この辺りで迷子の犬を見かけませんでしたか?」


英語の長文: 犬と地図

英語

A dog named Max loves going on adventures. One day, he was exploring a new park. He was having so much fun sniffing around until he got separated from his owner. Max looked around and realized he was lost. He started to panic, but then he remembered that he had a map in his backpack. He took out the map and tried to figure out where he was. Using the landmarks and street names on the map, Max was able to navigate his way back to his owner. From that day on, Max always carries a map with him, just in case he ever gets lost again.

日本語

マックスという名前の犬は冒険が大好きです。ある日、彼は新しい公園を探検していました。彼は周りをくんくん嗅ぎながら楽しみましたが、オーナーとはぐれてしまいました。マックスは周りを見回し、自分が迷子になってしまったことに気づきました。彼はパニックになりましたが、その後でバックパックの中に地図があることを思い出しました。彼は地図を取り出して、自分がどこにいるのかを解明しようとしました。地図に書かれたランドマークや通りの名前を使って、マックスはオーナーのいる場所への道を見つけることができました。その日以来、マックスはいつでも迷子になった時のために地図を持ち歩くようになりました。